teisipäev, 10. juuni 2008

Massive Attack


OK, ma olen ikka käinud nii mõnelgi kontsertil sealhulgas mitmel korral Saku Suurhallis. Eilne MASSIVE ATTACK oli kahtlemata parim, mis on iial Saku Suurhallis tehtud ja tehakse. Kartmata oma eelmistele mälestustele liiga teha ütlen, et see oli minu lemmik kontsert. Erandiks jääb Queen+PR Stockholmis. Massive Attack avas just Tallinnas oma tuuri. Nii et kõigil kohaletulnutel oli ainulaadne võimalus olla põhimõtteliselt esimesed, kes uue plaadi materjali kuulda said. Lisaks kõik tuntumad vanad lood tegid asja täiuslikuks. Suurhalli heli oli uskumatult hea. Sound oli väga puhas. Kõik oli timmi krutitud. Every note counts.

Üks enimräägitud asju MA muusika kõrval on nende valgusshow. See oli võimas. Need pildid on üleeilselt teaserilt, mida pressile näidati. Pildid pärinevad siit. Oli ilusaid visuaale ja mõnede lugude ajal jooksid poliitilised sõnumid jms. Ühe loo ajal oli kuvatud nagu lennujaama tabloo lendude infoga. Ootasin ka Tallinna nime, mis jäi tulemata, kuid pealinn trükiti ära järgmise loo ajal. Massive Attack kasutab valgushowd väga teadlikult ära. Muusika ja video on nagu üks tervik. Veel heaks erinevuseks paljude teiste kontsertitega, et prozektorid asetsesid esinejate selja taga, mis andis kordi parema atmosfääri, kui tavaliselt esinejatele näkku suunatud valgus.


Mind tõmbas iga lugu käima, nagu ka enda läheduses olnud teisi kuulajaid. Encores esitatud Angel ja Unfinished Sympathy olid kuldaväärt. Uued lood panevad kannatamatult plaati ootama. Erinevaid lauljaid oli kokku 5. Peale igat lugu nad vahetusid. Angel't laulnud onu oli lahe nagu ka Unfinished Sympathy't laulnud tädi. :) Nad ise täiega nautisid esinemist. Kõik tegid ka väikseid tantsuliigutusi. Eriti šeffid olid kaks trummarit, kes viimase loo ajal korralikult andsid. Ainsaks miinuseks oskaks välja tuua, et üks-kaks lugu oleks võinud veel olla. Lõppes natukene järsku, aga väga heal toonil. Olen siiani sillas.


Setlist (tegin boldiks minu teada uued lood):
All I Want
Marooned
Teardrop
Girl I Love You
Risingson
Kingpin
Mezzanine
Paradise Circus
Red Light (selle puhul pole kindel, kas võis olla Danny the Dog soundtrackilt lugu Red Light Means Go)
Inertia Creeps
Safe From Harm
Atlas Air
___
Angel
Unfinished Sympathy
Dobro



Tegin pisukese Editi ja panin uue video eilselt kontsertilt. Looks Risingson. Pikemalt siin. Tahtsin veel seda öelda, et enne kontserti väljakuulutamist polnud ma just kõige suurem fänn. Olin ainsana kuulanud Mezzanine (1998) albumit. Kui tuli uudis, et nad tulevad, siis muretsesin 3 albumit juurde ja kuulasin need suhteliselt ribadeks. Kontsertil oli uskumatu tunne neid lugusid nii hea kvaliteediga kuulata. Uue plaadi ostan. Veelkord siis: Parim! Super! Pedigree soendas ka üpris hästi.
Teemakohane jutt: http://www.rada7.ee/?s=f&k=1&id=25558
Pilte.

6 kommentaari:

  1. Karmacoma oli kindlasti kavas, siin setlistis ei näe.

    VastaKustuta
  2. Kewl. Ma ise ei hakanud minema, kuna arvasin, et massive attack võib mulle live'is suure pettumuse valmistada - niimodi on enamus live'idega olnud.

    VastaKustuta
  3. Karmacoma kohe kindlasti setlistis ei olnud.

    VastaKustuta
  4. Esime album hea, teine kuulatav. No mida sealt enam aastaid hiljem otsida?

    VastaKustuta
  5. Pooled lood olid uued, mis lubavad vägagi!

    VastaKustuta