neljapäev, 5. juuni 2008

Bob Dylan


Kus on Bob Dylan? Proovisin netist leida pilti, mis oleks vastanud enam-vähem minu eilsele vaatepildile. Umbes nii kaugelt ma eile lavale nägingi, ainult madalamalt parterist, kuhu oli toolid pandud. Saaliplaani oli ka muudetud. Minu 18 rida pidi olema enne esimest vahekäiku, aga vahekäik jäi hoopis minu ette. Paljud siiberdasid seal ees. Publikust rääkides, siis väike osa läks kontserti alguses keskmisesse vahekäiku seisma, kust turvamehed neid tasapisi ära ajama hakkasid. Ma oleksin kohe ühe turva sinna vahekäigu ühte otsa seisma pannud. On ikka geeniused. See selleks.

Kontsert oli väga tagasihoidlik nagu Dylan isegi. Bob seisis terve kontserti küljega publiku poole, mängides ainult süntesaatori taga. Vähe sellest, et ma niigi suurt midagi ei näinud, sai ainult tema profiili näha. Oleksin võinud kõrvalistujate käest korraks binoklit küsida. Iseenesest teistel kontsertitel seisangi tavaliselt u. nii kaugel, aga istudes on nadi asja jälgida.

Tervest partiist tundsin ära 3 lugu: Highway 61 Revisited, All Along the Watchtower, Blowin' in the Wind. Viimast oli peaaegu tundmatuseni muudetud. Ülejäänud olid kas tema uuelt plaadilt või mõnelt teiselt, mida pole õnnestunud kuulata. Oleksin oodanud nt. Lay Lady Lay, Mr. Tambourine Man või Like A Rolling Stone. Vähesed lood panid üldse jala tatsuma. Mehed ise liigutasid ka väheste lugude ajal. Rohkem liigutas bassimees ja trummarit jälgisin palju. Vaheldumisi tehti ballaade ja tempokamaid lugusid. Dylan laulis nagu ikka oma kähedal häälel. Rohkem nagu jutustab lugusid kui laulab. Lisaks mängis suupilli. Süntesaatorit ei kuulnud peaaegu üldse. Ainult lugude alguses sai aru, kui ta ikka klahvidele vajutas.

Sound ise polnud paha Suurhalli mõistes. Valgustust kasutati väga minimaalselt. Selline hubane kontsert, mis jäi kahjuks igavaks ja emotsioonituks. Dylan'i asemel oleks võinud seal olla suvaline muusik. Kontsert jäi minu jaoks kaugeks otseses ja kaudses mõttes. Kõige tähtsam on aga see, et ikoon on nähtud.
Bob Dylani kontsert: nagu üks sõnumiga voolav jõgi

Siin pildil näeb isegi natukene nägu - progress!
Kumbki pilt pole eilsest kontsertist.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar