laupäev, 29. detsember 2007

A Bug's Life

A Bug's Life (1998) polnud ma täiesti seletamatul põhjusel tänaseni näinud. Kõiki teisi Pixari filme olen näinud ja mitmeid kordi. Režissöörid on sellel John Lasseter, kes produtseeris näiteks just nähtud Meet the Robinsons (2007), ja Andrew Stanton, kes tegi hiljem ühe lemmikuma Pixari animatsiooni Finding Nemo (2003) ja hetkel meisterdab Wall-E (2008) kallal. John Lasseter viimaseid töid oli Cars (2006), mis mulle väga ei meeldinud.

Ja pean tõdema, et ka Bug's Life polnud midagi erilist. Kindlasti ma vaatasin filmi väga valel ajal. Oleksin pidanud seda 10 aastat tagasi vaatama ja enne järgmisi meistriteoseid. Pixar pani minu jaoks kümnesse just alates Monsters, Inc. (2001). Sel aastal valminud Ratatouille tõestas jällegi, miks nad on parimad. Veniv sissejuhatus nüüd seljataga, aga tahtsin veidi sellel teemal peatuda. Juttu jätkuks muidugi pikemaks. Näiteks kasvõi see, et jõuludeks ostsin omale puuduolevad Monsters, Inc. ja Finding Nemo DVD'd. Viimase pean aga maha müüma, sest sees oli ainult Disc1, aga tahan kindlasti 2-plaadilist.


Putukalugu oli pildiliselt väga ilus, eriti selle aja kohta. Aga film ei haaranud eriti kaasa ning üllataval kombel oli väga vähe nalju. Korralikult naerda ei saanudki. Olgu, seda ma ei teinud ka näiteks Ratatouille't vaadates, aga viimane tegi südame alt väga soojaks ja võttis vahepeal tõsiselt pisara silma. Bug's Life nii emotsionaale polnud. Pean seda nüüdsest võib-olla halvimaks Pixari toodanguks. Pixari kohta ei saa tegelikult kunagi halb öelda. Siin neil lihtsalt valem ei töötanud kõige paremini. Sipelgaid on elusast peast hoopis huvitavam jälgida.


Minu jaoks on täielik mõistatus, miks Dreamworks tegi samal aastal Antz (1998). Maailma suurim kokkusattumus või misasi. Antz olen varem näinud. Animatsioon oli veidi halvem, kui Bug's Life, aga muidu võibki need ühele pulgale panna. Ja see pole veel kõik. Võtame aasta 2003, kui Pixar tegi Finding Nemo ja 2004 tegi Dreamworks Shark Tale. Filmid on küll täiesti erinevad, aga miks nii sarnased temaatikad nii ühel ajal, kahel korral. Mis toimub? See selleks.

Bug's Life'st polegi midagi eriti rääkinud. Film pole muidugi nii halb. Häid kohti ja tegelasi oli, aga teist korda ei vaataks. Liiga tavaline? 5/10

1 kommentaar:

  1. sellised erinevate stuudiote poolt samasse teemase tehtud filmid on ju väga levinud juba aastaid ning kohe kindlasti ei ole need kokkusattumused. pigem soov triivida konkurendi reklaamirahade tuules.

    hetkel meenub mulle küll ainult "reamees ryan"/"thin red line", dante's peak"/"volcano" ja "braveheart"/"rob roy", aga neid on veel päris mitmeid.

    VastaKustuta