reede, 9. mai 2008

Vaiko Eplik ja Eliit - 3: Kosmoseodüsseia


"Oleks mul kaks numbrit suuremad hambad ja paksemad vuntsid oleksin nagu Freddie Mercury." - umbes nii lausus Vaiko Eplik eile õhtul Rock Cafes. :) Koos Madis Aesma ja Raul Saaremets'ga esitleti eile kolmandat Eliiti. Olin varem kuulnud kahte lugu: Robotite Rünnak ja Meie Linn On Linnulaat. Neid saab kuulata http://www.myspace.com/vaikoeplikjaeliit.

Läksime täpselt kella 20'ks kohale, et saime enne kontserti uue plaadi täispikkuses ära kuulatud. Ostsin ka muidugi. Kohapeal kuulates pani kõrvu kergitama kaks lugu: Ma Olin Teismeline Libahunt ja instrumentaalpala Aelita, mida olen täna mitmeid kordi läbi ketranud. Kui ma ei eksi, siis eilne kontsert algas ka selle looga. Kontsert kestis u. tund, kus sai kuulda nö. Eliidi Best Of'i - hitte kahelt eelmiselt ja uuelt albumilt. Eriti meeldis lives Armastus päästab maailma ja uus lugu Ma olin teismeline libahunt, mis võib vabalt järgmiseks singliks (hitiks) saada. Lives püherdas Vaiko nagu segane selle loo saatel. :) Plaati täna kuulates jäi kõrvu veel üks instrumentaal Mikromegas ja lugu Must Uks. 3: Kosmoseodüsseia on hea järg kahele eelmisele.

Esimese Eliidi albumi aastal 2006 ostsin nagu põrsast kotis. Olin ainult lugenud värsket Areeni kiidulaulu. Enne ostu olin veidi skeptiline, kuid 1 sai üleöö mu lemmikalbumiks. Aasta lõpus sai debüüt ka Areeni Aasta Albumite tabelis esikoha ja edasine on juba ajalugu. Eelmise aasta Lelle Alternatiivil sai kerge vindise peaga isegi kahele eelmisele plaadile autogrammi küsitud ja paar sõna räägitud. See oli üldse mu esimene autogrammi jaht, ilmselt ka viimane. :P Eile live käigus mainis Eplik ka, et annab huvilistele autogramme, kuid seekord ei hakanud tõmblema. Kuu aja pärast Rabarockil näeb uuesti.

Eliidi plaatide puhul meeldib mulle peale muusika ka kujundus. Värvilised papist karbid, mis ühe külje pealt lahti käivad. Sees on alati suur infoleht, mida saab lahti voltida. Uuel plaadil on peale ägedate joonistuste ja laulusõnade esmakordselt kolm fotot (kui mitte arvestada 2: Aastaajad kaanepilti). Uuel plaadil pole enam kõik käsitsi kirjutatud, vaid sõnad jms on trükitud. Ilus igatepidi. Järgmine aasta sama ajal on juba uus plaat. Neid võibki ostma ja kuulama jääda. Areen kirjutas uuest plaadist nii.

4 kommentaari:

  1. Kusjuures ma olen mitu korda käinud juba otsimas seda plaati, aga mustamäelt ei paista leidvat :( Peab vist ikka pisut kaugemale ronima selleks. Või äkki keegi soovitab kui on mustamäel näinud kuskil?

    VastaKustuta
  2. Kaks video:
    http://www.melu.ee/index.php?id=3297
    http://www.delfi.ee/news/paevauudised/paevavideo/article.php?id=18859413
    Teine on intervjuu, kus Eplik annabki teada, et Ma Olin Teismeline Libahunt on järgmine singel. Mis ma ütlesin!

    VastaKustuta
  3. Kristiine Laseringis on neil Vaikot küll.

    VastaKustuta
  4. mustika prismast siiski leidsin lõpuks laupäeval, ju see tarnimine võttis aega lihtsalt. plaat on igatahes väga hea, esialgu on lemmikud "hüvasti maa" ja "meie linn on linnulaat". panin tähele, et süntesaatoreid oli sedakorda märksa vähem ja see võibolla polnudki halb lüke. endiselt on eplik igatahes eesti parim muusik.

    VastaKustuta