laupäev, 26. aprill 2008

Charlie Wilson's War

Charlie Wilson's War (2007) künnab mitmel maastikul. Esmalt on see tõsielul põhinev. Stsenaarium on aga kirjutatud humoorika alatooniga, mis selle puhul õnneks ka töötas. Kolmandaks saavad meesterahvad mõnes kohas silmi puhata. Ütlen välja: Emily Blunt on kuum. Palju kuumem, kui filmis suuremat osa mänginud Julia Roberts, kes oleks nagu oma kunagise võlu kaotanud. Samuti väiksema osa teinud Amy Adams on siin sama nunnu nagu muinasjutus Enchanted.

Charlie Wilson (Tom Hanks) sai sellise vägiteoga hakkama, et ajas venelased Afganistanist välja ehk põhimõtteliselt lõpetas Külma sõja. Selleks ta tõmbas niite siit ja sealt. Suurendas CIA antikommunisti fondi $5 miljonist $500 miljonini. Ma pole suur poliitika asjatundja ega huviline ja näiteks Afganistani sõjast oli mul enne üpris ähmased teadmised. Film aitas mingil määral asju selgitada. Põhiline oli venelaste helikopterid alla tulistada. Venelastele näidatakse filmis koht kätte (nagu päriselt juhtuski) ja lugesin, et film ei võetud Venemaa kinodesse. Väidetavalt poleks film kassat teinud - arvatavasti.

Parim sooritus oli Philip Seymour Hoffman poolt, ei mingit küsimust. Õigusega teenitud kõrvalosa Oscari nominatsioon. See kõne, kuidas ta 3 aastat Soome keelt õppis, on kuld. :) Veel teine koht, kus ta vist 5 korda Charlie Wilson'i kontorist välja ja sisse astus, sest viimasel oli isiklikku laadi probleemi vaja lahendada oma 4! ilusa sekretäriga. Charlie Wilson's War tundus alguses tulevat liiga kuiv ja igav, kuid sai õnneks tuurid ülesse. Nali on sellel lihtsalt boonuseks, sest teema on ikka tõsist laadi, kuid film näitabki, et poliitikas võib nalja saada/teha. Teatud piirideni muidugi.
7/10

2 kommentaari:

  1. Mulle avaldasid selles filmis muljet need pisikesed detailid, millega anti ajastu hõngu edasi... tüüpiliselt, kui tehakse mitte tänapäevas toimuvat filmi, piirdutakse ehk riietuse ja autodega, siin oli aga asjasse rohkem süvenetud ja detailidesse mindud. Muidugi vaatasin ma seda filmi paar kuud tagasi ja mul ei tule ühtki näidet pähe, aga seda ma mäletan, et seda filmi vaadates ma nii arvasin :) ja pold sellel Robertsil häda midagi ...

    VastaKustuta
  2. Philip Seymour Hoffman yeah!

    VastaKustuta