pühapäev, 5. aprill 2009

Slumdog Millionaire

Spoiler: Kolmas musketär oli Aramis. a) Aramis. Oleks meil nii lihtne miljoniküsimus olnud, kuid kui paljud meil üldse Võrno mängus viimast küsimust nägid... Olen Slumdog Millionaire (2008) nüüd kaks korda näinud, enne ja pärast Oscareid. Andsin pärast esimest vaatamist lubaduse, kui see võidab parima filmi, siis lähen kinno uuesti vaatama ja nii käisingi kohe esilinastusel, millest on juba 3 nädalat möödas.

8 Oscarit läks õigesse kohta, viiest filmist võitis parim. Veider, et minu ja akadeemia liikmete arvamus ühtib, sest Rentslimiljonär on minu 2008. aasta TOP 3 hulgas. Isegi minu ennustus läks peaaegu täppi: seitse 8-st võidust oskasin ette näha, kuigi mõne heli kategooria oleksid nad võinud Pimeduse Rüütlile jätta...


Alustan kõige tähtsamast - minu aasta lemmik soundtrack oli SM oma. Kõik, kes pole veel filmi vaadanud, siis soovitan seda just enne filmi kuulata nagu ise tegin, kusjuures M.I.A. - Paper Planes fännasin juba alates 2007. aastast. Last.fm andmetel olen seda lugu tänaseks kuulanud 95 korda - praegu läheb 96. kord... Soundtrackil on sellest ka DFA Remix, mille lõpus on hästi hea klaver.

Paper Planes kasutati näiteks ka Pineapple Express treileris, kuid olen jumalale tänulik, et seda lugu nüüd ja igavesti Slumdog'ga seostatakse. Filmis läksid loo sõnad ja pilt ülihästi kokku, kus väikesed Jamal ja Salim sõitsid rongi katusel ("Sometimes I think sitting on trains"), müüsid ja varastasid asju:
  • All I want to do is BANG BANG BANG BANG!
  • And KA-CHING!
  • And take your money
Ülejäänud lemmikud on "Jai Ho" (võitis parima laulu kategoorias), "O Saya", "Mausam & Escape", "Millionaire", "Latika's Theme". A. R. Rahman on geenius!


Minu arvates on filmi pöördepunktiks sita sisse hüppamine, kus väike Jamal üritab iga hinna eest kohtuda India tõelise superstaari Amitabh Bachchan'ga (P.S. Bombay TV). Kui sa võtad sellest hetkest filmi mõnuga, siis sa armastad tervet filmi. Samamoodi ei tohiks kedagi häirida tants lõputiitrite ajal. Minule pani see i-le punkti eriti kuna tantsitakse "Jai Ho" järgi.

Ma ei saanud esimesel vaatamisel aru Salim'i motiividest lõpus. Saan aru, et vendade näol on tegu kahe erineva poolusega, kuid kas see oli tõesti ainus lahendus? Üks asi tundus mulle veel veidrana, millist klouni mängis miljonimängu saatejuht ja publik naeris iga tema sõna peale. Seal käibki see nii?

Väga palju annab filmile juurde päris India, päris slummi poisid-tüdrukud ning muidugi lavastaja Danny Boyle. Olen näinud 20-minutilist making of'i, mis andis hea pildi, kuidas oli Indias filmida, kus võtte-eelsel päeval oli neil nt. mingi maja välja vaadatud ja järgmine päev on sinna juba midagi muud ehitatud vms. ühesõnaga crazy. Boyle tuli kõigest sellest auga välja. Muide üks huvitav tähelepanek, et tal on veel film nimega Millions (2004), millest on head mälestused paari aasta tagusest PÖFF'st.

Slumdog Millionaire on üks tavaline muinaslugu, mis on lihtsalt uue nurga alt räägitud ja seejuures väga värskendavalt. Tuleb ka meeles pidada, et ilma Q & A raamatuta me täna slummikoerast ei räägiks. SM on heatuju film nr. 1 aastal 2008 ja võin juba ette öelda, et sel aastal hõivab selle koha Where the Wild Things Are.
9,5/10 - esimene kord, kui hindan poolikult

Offtopic: Freida Pinto (Latika) on minust üks päev vanem...

Danny Boyle ja väike Latika (Rubiana Ali) punasel vaibal...

... ja fännid Indias, kes elasid võitudele kaasa.

4 kommentaari:

  1. Ma julgeks siinkohal tõesti vastu vaielda selle M.I.A. loo puhul, sest lugu on filmist ju tõepoolest oluliselt vanem ja oli heamaitselisis (kahjuks mitte ainult neis) ringkonnis tohutult populaarne juba enne filmi linastumist. Kusjuures on laulul ju ka kõrgetasemeline originaalvideo. Seega pole ma päris kindel, et nimetet lugu alati ja igal juhul kõnealuse filmiga assotsieeruma jääb.

    VastaKustuta
  2. Mõtlesin seda, et SM tegi Paper Planes veel populaarsemaks. Kuulasingi seda algselt M.I.A. teiselt plaadilt ja mul on lihtsalt hea meel, et su kuhugi teise filmi ei sattunud nagu nt. see Pineapple Express, tänan ei.

    VastaKustuta
  3. Tänan selle kokkuvõtte eest! :)
    Vaatasin ise eile seda filmi ja hindaksin 9/10.
    Miks sa siis nii teid, et poolikult hindasid? 10 oli liiga hea ja 9 liiga halb? :D

    VastaKustuta
  4. Täpselt, mul olid mõned pisi probleemid, et ei saanud max anda.

    VastaKustuta