kolmapäev, 30. jaanuar 2008

Michael Clayton

Michael Clayton (2007) oli mu kolmas film Tippfilmide nädalal, mis hakkab vaikselt juba lõppema. 3 filmi on veel plaanis peale seda vaadata: Darjeeling Limited, Sweeney Todd ja No Country for Old Men. Kuna olen tõbine siis jäi eile ja täna kinno minemata. Peale nende loodan ennast homsele Rambo esilinastusele vedada.

Enne vaatamist ei lugenud filmi kokkuvõtteid ega midagi. Teadsin ainult, et peaosas on Clooney. Selletõttu hakkasin mingi aeg tagasi omavahel segi ajama filme Michael Clayton ja Charlie Wilson's War (2007) - nimed pealkirjas. Michael Clayton kandideerib tervelt 7 Oscarile: parim film, lavastaja (Tony Gilroy), originaalstsenaarium (Tony Gilroy), meespeaosa (George Clooney), meeskõrvalosa (Tom Wilkinson), naiskõrvalosa (Tilda Swinton) ja veel muusika (James Howard).


Võib-olla polegi kõige parem täiesti ilma teadmata filme vaatama minna. Mulle jäid mõned asjad Michael Clayton'i puhul segaseks. Õnneks küsisin kohe sõbralt filmi lõppedes asjad üle. Sisu pole ilmatuma keeruline, aga minusuguse tumba jaoks peab asju topelt üle seletama. Vähemalt tunnen uhkust selle üle, kui üks näitleja filmi alguses pildile taustaks rääkis siis teadsin, et see peab olema Tom Wilkinson - oligi. Teine asi, mille puhul alateadlikult teadsin ettejuhtuvat, oli üks stseen Clayton'i autoga filmi alguses, aga see selleks. Tom Wilkinson oli filmis eriti veenev hullunud advokaadina, kes oli paljastamas suurt kinnimätsimist vms. Clooney mängis loomulikult hästi nimitegelasena. Clayton on ametilt "koristaja" ja on parim sellel alal. Clayton peab seda hullunud advokaati ohjeldama hakkama. Lõpuks päästab mees aga terve päeva.


Tony Gilroy esimene lavastajatöö on hea, aga vähemalt mulle tundub, et olen taolisi vandenõu draamasid liiga palju näinud. Ta on kirjutanud varem nt. Bourne käsikirju. Oleks Michael Clayton natukene veel originaalsem ja üllatavam olnud siis paigutaksin isegi eelmise aasta parimate hulka. 7/10

1 kommentaar:

  1. Avastasin tähtsusetu asja, aga minusuguse kino geeki jaoks lahe. Michael Clayton peaks olema esimene film, mida nägin Plaza kolmandas saalis. Ning nüüd tean, et olen istunud kõigis kümnes saalis, lisaks A.Le Coq saalis. Kõige rohkem kindlasti 1. saalis, mis on ka kõige suurem ja parem.
    Kuidas ma tean, et ma igas saalis olen käinud? Mul on kõik piletid alles :P So there you go.

    VastaKustuta