teisipäev, 29. jaanuar 2008

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

Minu teine film Tippfilmide nädalal oli pika pealkirjaga The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007). Kasutasin selle filmiga ära oma tasuta saadud voucherit. 120.- voucheri said kõik forumcinemas klubiliikmed. Enne filmi juurde jõudmist veel fakt, et terve praegune kirjutis on algselt paberile kirjutatud. Arvutile puudus tol hetkel väikese kolimise tõttu ligipääs ja sedakorda mõtlesin siis nii teha. Samas pole see mul esmakordne. Kord olles järjekordselt mingis igavas loengus kirjutasin peaaegu täies pikkuses oma Ocean's Thirteen ülevaate (mõlemad peategelased mängisid ka seal hehe). Ning kahel korral Little Children ja Inland Empire puhul kirjutasin mõned märksõnad paberile. Mõlemal oli u. sama põhjus nagu praegu. Tuli meelde, sest kirjutasin need samasse vihikusse kuhu praegugi.

Tubli käepigistus neile, kes alguse viitsisid läbi lugeda! Uskuge või mitte, aga filmi algus oli u. sama igav ja mõttetu nagu minu eelmine lõik. Aga mingist hetkest läks lugu nii põnevaks ja eriti pinge pealkirjas mainitud kahe tegelase vahel väga kaasahaaravaks. Film oli 2:40 pikk ja algus tundus väga venivat, kuid filmi payoff oli rahuldust pakkuv.

Jesse James'i mängis Brad Pitt. Hästi nagu tavaliselt, kuid eriti tuleb kiita Casey Affleck'it argpüks Robert Ford'i kehastuses. Casey't nägin just kaks päeva varem Gone Baby Gone peaosas. Tema näitlejakarjäär sai tänu neile kahele filmile eelmine aasta vist täiesti uue hingamise. Argpüks Robert Ford osaga kandideerib meeskõrvalosa Oscarile. Lisaks Pitt ja Affleck'le väärib kiitust Sam Rockwell, kes mängis Robert Ford'i ühte vendadest.


Mul oli pärast filmi suur tahtmine googeldada Jesse James ja Robert Ford nimesid. Oleks huvitav olnud lugeda nende elulugusid nt. wikist. Nüüd kui ma kirjutist arvutisse trükin siis ma otsustasin seda siiski mitte teha. Film oli tagasivaadatuna hea dokumentaali hõnguga, kust sai üldiselt kõik teada, mis neid mehi puudutas. Räägiti nt. Jesse surmajärgsetest piltidest, mida filmis järgi lavastati. Kasutati palju jutustaja rolli, mis vaatajale tegelasi või olukordi tutvustas.


Muusika eest hoolitses muuhulgas Nick Cave, kes lõpupoole ka ekraanil koos kitarriga ühe loo esitas. Ma pole tema varasemate tegemistega tuttav, aga eelmine aasta ilmunud Grinderman samanimelist debüüti kuulasin palju. Mingi aja pärast üritan enda 2007 a. muusika lemmikud ka ära mainida, kus see kindlasti sees on.


Alguses häiris, et linastuse tarbeks polnud eestikeelset tõlget tehtud. Nii läksid mõned sõnad või laused kaduma, kuigi ma saan inglise keelest ülihästi aru. Kahjuks peale 27. jaanuari kahte linastust filmi enam kinos ei näidatagi, eks sellepärast nad ei hakanudki tõlkima. Nüüd lugeja pettub, kuid alati on võimalus DVD'lt ära vaadata. Vaataksin võib-olla isegi koos tõlkega uuesti. Huvitav miks seda ainult Tippfilmide nädala raames näidati. Ma lugesin vist IMDB kellegi kommentaari, et film on hea, aga raske müüa. See on täitsa õige märkus, kuid filmisõbrad ei tohiks seda kindlasti vaatamata jätta. 8/10

3 kommentaari:

  1. Käisin minagi seda filmi vaatamas... Tippfilmide nädala filmid olid ju 75 kroonise piletiga - nii et kas sa mitte oma kalleid vouchereid selle peale ära ei raisanud? Minu omad kulusid küll täishinnaga piletite peale :P

    Film oli päris hea, kuid ikka päris pikk tõesti. Ja minu seansilt jalutas kokku kümmekond inimest filmi jooksul saalist välja... Ja neid kohti oli ikka jah, kus tuli mõelda, et mida ta nüüd öelda võiski, kuigi endagi inglise keelest arusaamise oskust just eriti madalalt ei hinda :P

    VastaKustuta
  2. Jah 45.- läks mul kaduma selle tehinguga :) Pole hullu.

    VastaKustuta
  3. Minule isiklikult ei tundunud pikana ega ka alguses igavana aga samas mulle meeldivadki pedantlikult täpsed ajalookäsitlused, olgu kasvõi pikemadki.

    VastaKustuta