laupäev, 8. september 2007

The Bourne Ultimatum

Elasin täna kinos kaasa viimasele Jason Bourne'i identiteediotsingule The Bourne Ultimatum (2007). Lauri ja Timo ei väsi ka seda kiitmast Filmimölas. Igati õigustatult.

Aga mul on Bourne'i filmidega olnud imelik ajalugu. Kui esimene film aastal 2002 tuli, siis räägiti filmist palju, aga ma pidasin seda nagu igaks teiseks põnevikuks, mille peale ei tasunud aega raisata. Järje puhul ma enam ei mäleta, mis ma selle kohta eeldasin. Eks arvasin, et sitale filmile tehti veel sitem järg. Kuid alles sellel aastal hakkasin filmide vastu huvi tundma. Ei mäletagi, mis mind kahte esimest filmi vaatama ajendas, aga jumalale tänu, et need lõpuks ära vaatasin. Sõjaväes kusjuures!

Vist kolmanda filmi uudisest kuuldes mõtlesingi filmidele võimaluse anda. Tegelikult filmide meeletu edu oleks pidanud mind kohe kinosaali poole meelitama, aga võimalik, et sel ajal oli mul mingi eelaimdus Matt Damon'i suhtes. Kes poleks kõht kõveras naernud Team America: World Police filmis, kus Matti nuku ainsaks fraasiks oli: "Matt Damon". Ta polnud mulle ühestki filmist silma jäänud. Ok, Dogma's tehtav roll oli päris cool. Stuck on You oli mõnus. EuroTrip's lauldav catchy lugu oli fun. Ocean's rollid on olnud väiksemad. Päris kõiki just vanemaid rolle pole veel näinud.

Aga mitte miski tema repertuaaris pole nii täiuslik, kui Bourne tegelaskuju kolmes filmis. See on tema näitlejakarjääri täielik jackpot. Iga ettejuhtuv ese kõlbab relvaks. Tapab silmagi pilgutamata. Süütud õnneks jätab ellu nagu ka viimases filmis paaris kohas näha oli. Jason on kaval nagu rebane. Kõik meeled on kogu aeg töös. Mees teab, mis mees teeb. The man with the plan. Enam ei kujutagi ette ühtegi teist näitlejat Bourne'i rolli.


Kuigi kahte esimest filmi vaatasin mitu kuud tagasi ja olen ainult korra näinud, siis viimase filmi vaatamist see ei seganud. Olulisem sisu oli meeles. Ja ongi kahju sellest, et ma esimesi filme kinos ei vaadanud. Kõik põnevusstseenid ongi põnevad nagu nad olema peavad. Tagaajamised närvekõditavad. Tempo on kogu aeg laes. Erinevalt väga paljudest põnevikest ei võeta siin aega maha näiteks armussteenideks vms. Kusjuures Shoot 'Em Up (2007) pidavat tulema midagi sarnast.

Kui kunagi tuleb müüki triloogia box, siis raha olemasolul ostaksin kõhklematult. Kui aga peaks imekombel veel üks järg tulema, siis olen samuti otsekohe müüdud. Matt Damon oleks sellisel juhul nõus, kui Supremacy ja Ultimatumi režissöör Paul Greengrass oleks jällegi lavastajatoolis. Ise arvan, et Ultimatum on kolmest kõige paremini välja kukkunud.

Kirsiks tordi peal on alati Bourne filmide lõpulugu minu lemmikartist Moby ja tema Extreme Ways. Järgmise osa pealkiri võikski näiteks olla The Bourne Extreme.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar