pühapäev, 5. august 2007

Numb3rs


Ausalt öeldes olen päris tükk aega seriaale rohkem vaadanud kui filme. Nii võtangi ette lühitutvustused, mida viimasel ajal vaadanud olen.

Esmalt hea põnevik NUMB3RS (2005). Olen ära vaadanud esimese hooaja, kus oli 13 episoodi. Teises ja kolmandas hooajas on 24 osa. Neid hakkan lähiajal kindlasti vaatama. Esimese hooaja põhjal jään väga rahule, sest sellisena ma sarja ette kujutasingi.


Nagu iga osa alguses öeldaksegi: We all use math every day; to forecast weather; to tell time; to handle money. We also use math to analyze crime; reveal patterns; predict behavior. Using numbers, we can solve the biggest mysteries we know.

Kui ma paar postitust tagasi rääkisin astronoomia huvist, siis selliseid teaduslikke ja matemaatilisi filme/seriaale meeldib mulle veel eriti vaadata. Näiteks A Beautiful Mind (2001) ja dokumentaalfilm John Nash'ist. Veel Pi (1998), mõningal määral The Da Vinci Code (2006). Kõike kus tehakse mingeid avastusi maailma kohta, siis olen müüdud. Üks dokumentaal tuleb veel meelde The Elegant Universe (2003) jne. Samamoodi meeldivad mulle kriminullid nagu Sherlock Holmes, aga teema juurde tagasi.

Igas osas on mingi juhtum FBI uurijatel, kus kurjategijate tabamiseks saadakse abi numbritest. Siiani on sari säilitanud uudsuse, sest iga teema on erinev. Rääkides täpsusest ja pühendumisest, siis seriaali jaoks annavad nõu päris matemaatika professorid ja kõik seriaalis kasutatud valemid on tõesed! Osatäitjatest parimad ongi peategelasi Eppes perekonda kehastavad näitlejad. Eesotsas matemaatiku Charlie (David Krumholtz), tema vend ja FBI agent Don (Rob Morrow), nende isa Alan (Judd Hirsch). Lisaks teeb Ally McBeal'ist tuntud Peter MacNicol siin sarjas umbes samasuguse huvitava karakteriga rolli.
Muuseas sarja produtsendid on Ridley Scott ja Tony Scott.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar