esmaspäev, 20. august 2007

Alien

Samal päeval Blade Runner'iga vaatasin ära teise Ridley Scott klassika Alien (1979). Olin seda ammu jupiti näinud, nii et võib öelda, et vaatasin ikkagi esimest korda tervenisti.

Alien oli labaselt öelduna parem kui Blade Runner. Jällegi ei tasu neid filme omavahel võrrelda, aga Sci-Fi'd nad mõlemad siiski on, kuid Blade Runner polnud loomulikult õudukas. Alien sisu oli minu jaoks jälgitavam, närviline õhkkond põnevam. Dialoogi oli mõlemas vähe. Rohkem oligi panustatud visuaalsele poolele.

Näitlejatest polegi vaja kedagi muud mainida, kui Sigourney Weaver'it, kes on tõesti ainus ja õige Ripley. Lõpp tema ja tulnuka vahel läks päris huvitavaks. Päris napilt pääses ikka.

Järgmised Alien ja ka Predator osad on samuti lähiajal plaanis vaadata. Eks need kõik sellised popcorni õudukad ole. Midagi keerulist pole - tulnukad jahivad inimesi ja vastupidi.

2 kommentaari:

  1. Ma pisut kaitseks ka :)
    Alien on siiski klassika ja kõvasti enamat kui suurem osa õudukaid. Põhirõhk on õhustikul, mitte gore'l, vaatajal tekib hirm pigem teadmatuse ees, elajat näidatakse ju ainult vilksamisi ja ülejäänu teeb ära inimese fantaasia, mis on teadupärast võimsam kui ükski erieffekt.
    Mul on riiulis olemas ka originaal-DVD, kus ohtalt lisamaterjali. Seal mainitakse, et kinoomanikud polnud selle filmiga sugugi rahul - kurikuulsa chestburst stseeni tõttu tuli alatasa tualettruume publiku maomahlast koristada.
    Ma olen seda filmi vaadanud korduvalt ja ei tüdine. Vanakooli sci-fi õudukas oma parimas vormis.

    VastaKustuta
  2. Tere cino! :)
    Asjata kaitsed, sest ma ei teinud filmi maha. Ma pidasingi silmas seda, et Ridley Scotti algne Alien on see kõige parem. Järgedes teatavasti ainult tulnukaid näidatigi, aga originaalis ainult vähestes kaadrites ja mängiti vaatajaga. Sa tead, et mul on 1001 filmiraamat, kust olen tarkusi lugenud. Näiteks söögilauastseenis (chestburst) väidetavalt teised kaasnäitlejad ei teadnudki, mis juhtuma hakkab ja nende reaktsioonid olid reaalsed.
    Filmi efektid olid praegusel ajalgi täitsa head vaadata. Omal ajal vist sittusid kinokülastajad püksid täis. :D Aga tegelased oli peaaegu sama rumalad kui igas teises teenslasheris. Ikka on vaja minna üksi kassi otsima!

    VastaKustuta