pühapäev, 15. veebruar 2009

Friday the 13th

Tegin 13. veebruaril, mis oli reede, sobivalt tutvust Friday the 13th (1980) originaaliga. Tegelikult oli see ettekavatsemata ja tuli lihtsalt päeva jooksul mõttesse. Olen tõeline nohik sellistes asjades. Näiteks sai Halloween'i ja selle remake'i just kõrvitsapäeval nähtud. Ning ärme küünlapäevast parem räägigi.

Siililegi selge, et Friday the 13th sai mõjutusi esimesest Halloween'i filmist. Kasutatakse isegi samu nippe nagu first-person vaade ehk näeme vahepeal läbi tapja silmade. Theme oli meeldejääv ja olen seda vist kuskilt paroodia filmist vms varem kuulnud... Terve theme kordab "ki ki ki, ma ma ma" sellisel sosistaval häälel.

Teismelised olid sama napakad ja kiimas nagu tavaliselt. Üheks neist filmikarjääri alguses olev Kevin Bacon, keda nägin muide samal päeval presidendi nõuandjana Frost/Nixon's (2008). Bacon'i tegelase surmastseen ruulis kõige enam. Ülejäänud olid igavad.

Kurvastas, et kõige ilusam tüdruk tapeti esimesena (kolmandana, kui arvestada kahte mõrva kõige algusest). Seda rõõmsameelset tüdrukut esitleti alguses kui peategelast, aga leidis hoopis kiirelt otsa - Psycho mõjutused right there. Kuni viimase tüdrukuni polnud Mrs. Voorhees'l mingit probleemi teismelisi tappa nagu kärbseid. Mis juhtus vahepeal? Väsis vist ära vaeseke, eks raske "tööpäev" juba selja taga. Küll ta ikka maadles selle viimasega. See on tegijate poolt täielikult kinnitatud, et Jason ei aidanud nende mõrvadega.


Ongi naljakas, et kogu meedia on jätnud vale mulje, sest Jason oli filmis ainult ühes stseenis - ja veel millises! Kultuslik hokimaskis tapja tuleb minu teada alles kolmandast filmist. Tervet franchise ei viitsi esialgu läbi töödelda. AVGN koostas Top 13 Friday the 13th Moments, mille nägemisest mulle täiesti piisas. 13. veebruaril jõudis ka uus Friday the 13th (2009) kinno, mida uudishimu mõttes näha tahaks, kuid kindlasti mitte kinos.
5/10

Miks on seal mehe käsi? Või on Mrs. Voorhees lihtsalt väga karvane...
Kindlasti make-up guru Tom Savini isiklikult.

Kolmteist blogi lugejat peavad pildil kohe juhtuvat kohta
parimaks terves filmis.
Mina kaasa arvatud.

4 kommentaari:

  1. Ja jumala eest sa pead ka Black Christmas'it nägema (originaali). Kasutas esimest korda first personit, on põhimõtteliselt esimene tapjaga slasher mis tehtud ja žanrikaaslastest 100x õudsem. Raziel ja mina panime mõlemad 9/10, nüüd oleksin ise valmis ehk 10 panema. Trashilt sai 7.

    VastaKustuta
  2. black hea jah. see ka täitsa ok. lõpp oli kõva küll..

    VastaKustuta
  3. Forza'le ka tänud DVD laenamise eest. Ei tulnud selle pealegi, et oleks võinud Part 2 lisaks võtta... Kusjuures märtsis on samuti reede 13 :P

    VastaKustuta