kolmapäev, 8. juuni 2011

Muusikaküsitlus: Kober

Kober peab blogi Läbi närimata on raske seedida, kus ta alustas filmidest muljetamist 2010. detsembrist ja on selle lühikese ajaga saanud mu üheks lemmikblogiks, sest kirjutab lühidalt ja konkreetselt, mis meeldis ja mis mitte. Tunnen teda juba aastaid SubClub'i foorumist ja suhtleme ka Facebook's palju, kuid pole kunagi kohtunud nagu ikka netisõprade puhul ning seetõttu ei teagi temast suurt midagi, aga nüüd olen vähemalt muusikaeelistuste osas targem. Tegelikult on mõned vastused tuttavad nt. Laurie Anderson'i soovitaski just tema kuulata ja ma soovitasin talle jällegi Crystal Fighters't.




01. Mida hetkel kuulad või äsja kuulasid?

Hetkel ei midagi. Viimati ilmselt klikkasin kellegi pandud linke kusagil blogis või FB-s. Ise vabatahtlikult panin viimati peale Leonard Coheni – mitu kuud oli viimasest korrast möödas, tekkis isu.


02. Sinu esimene ja praegune lemmikbänd/artist

Esimene oli ilmselt Raphael. Olin u 7-8 aastane, kui ema ostis Мелодия välja antud kaks singlit. Neid ma nühkisin nii kaua, et ime oli, kuidas sealt lõpuks üldse veel heli välja tuli.

Praegu suveräänset lemmikut pole. Nimetada võiks 30 stm, Rammstein, Bon Jovi. Mulle meeldib, kui muusikasse on hinge pandud ja seda täiega välja näidatakse.




03. Lemmikbänd/artist(id) Eestist

Oi, raske küsimus. Läbi aegade pole ma Eesti muusikast suuremat arvanud. Nüüd on viimase 2-3 aasta jooksul hakanud tulema põnevaid asju ja huvitaval kombel on ka mitmed vanad tegijad kuidagi talutavamaks saanud. Kuulan üsna palju vanu asju uuesti läbi, 70.-80. peamiselt. Aga üht lemmikut nimetada pole. Ehk saab kunagi olema.




04. Hiljutine avastus (album või lugu)

Mujalt Crystal Fighters-At Home, Mumford & Sons-The Cave, The Sounds-kõik lood- naljakas, at ma sellise bändi nii hilja avastasin...

Eestist Ewert Sundja and The Two Dragons. See viimane ehk nii väga stiililt ei lummagi, aga üllatas nende professionaalsus.



05. Kui palju kuulad keskmiselt muusikat päevas/nädalas? (nt. Last.fm konto põhjal)

Last fm’i järgi vajadust pole tundnud.
Aga päevad pole vennad. Vahel kuulan vaid paar lugu päevas, eks hiljem teen tasa. Tihti ei ole sellist võimalust, segab taust või töö või hobi iseloom, aga keskmiselt ma usun, et plaadi jagu päevas või sinna kanti. Ega mind see situatsioon väga ei kurvasta, sest sellist uut kraami, millest ma sillas oleks, ei tule nii palju peale, et ma rohkemat aega vajaks ja vanad asjad on juba üsna ära leierdatud. Kui tuleks rohkem minu maitsele, küll siis aja ka leiaks.


06. Mis albumi viimati ostsid? Kui suur on su plaadiriiul?

Ei mäleta, mingi kogumik või „Best of“ ilmselt. Kõige uuem asi riiulis on Rammsteini „Liebe ist für alle da“ , aga seda ma ei ostnud, see kingiti. Plaadiriiul on suuremalt jaolt laiali jagatud, olen mp3 inimene.


07. Oodatuim album sellest aastast või üleüldse

Tegelikult ma tahaks, et mind üllatataks, ootused võivad kraavi ka joosta. Aga kindlasti neelan punktis 2. mainitud kolme artisti asjad alati isuga alla.




08. Bänd või lugu, mis kellelegi teisele ei meeldi

Kõigi teiste eest ei tea rääkida, aga oma tutvuskonda arvestades... Laurie Anderson kindlasti. Hullult meeldib kohe!


09. Mis on su lemmikinstrument ning kas mängid ise mingit pilli või tahaksid õppida?

Lemmik on klaver, pillide kuningaks. Aga ise? Mängisin kunagi klaverit, akordeoni ja kitarri, nüüd pole ligi kümme aastat neist ühtegi tõsiselt ette võtta saanud, ega sellest oskusest suurt alles pole jäänud. Tegelikult klaveri või sündi taha ikka satun nii korra aastas, aga iga kord läheb üha hullemini sassi ja isu kaob aina kiiremini. Pole liigset pappi, et mõni korralik asi majja osta, muidu mängiks veel. Aasta eest ostsin soodsalt flöödi, aga et iga flööt on omaette nähtus, siis selgeks pole veel õppinud; miskipärast pole aega leidnud...


10. Kelle kontsertile tahaksid tingimata minna?

See võib pentsik paista, aga ma ei tiku oma lemmikute kontserdile. Kui oled midagi kvaliteeses salvestuses kuulanud ja iga heli, iga sekundi pähe kulutanud, siis see nihe, mis lives toimub, ei istu mulle. Selline konservatiivne kiiks. Samas igasugu muid tegelasi kaifin kontserdil hea meelega. Aasta tippsündmus on 3 päeva Viru Folki Käsmus. Häid esinejaid on seal ehk paar-kolm, aga see melu, see koht....

2 kommentaari: