neljapäev, 5. veebruar 2009

13 Tzameti

Tegin nädala alguses ettepaneku filmiblogijatele vaadata neljapäevaks ühte filmi. Valituks osutus Prantsusmaa must-valge thriller 13 Tzameti (2005). Kommentaaride järgi on koos minuga oodata kümmet arvustust! Tzameti tähendab muide gruusia keeles 13, et oleks väga lahe, kui saaksime kokku kuraditosin arvustust. :)

Panin filmi mängima neljapäeva vara-vara hommikul, kui mõned usinamad tööinimesed hakkavad juba vaikselt ärkama. Film võttis viimsegi une silmist. 30 minutit algusest on täielik teadmatus, mis saama hakkab, kuid arusaadavalt on midagi väga olulist kohe toimumas. Mul olid mõned variandid, mida kahtlustasin, sest olin näinud pilte filmist, kuid õnneks polnud lugenud sisu ega hakka isegi seda spoilima. Kui lõpuks olukord selgines, siis see otseselt ei jahmatanud, kuid oli sellele vaatamata WTF moment. Vaatajal ei lasta ka pikalt olukorda seedida, sest pinge kruvitakse minutitega üles. Ütleme nii, et näiteks The Deer Hunter's (1978) nähtav vene rulett viiakse uuele tasemele. Haige. Ning üks lambipirn pole kunagi nii hirmutav tundunud.

Lõpuga on mul ainuke kana kitkuda. Mitte, et oleks midagi muud näha soovinud, vaid see oli lihtsalt halvasti teostatud, nii visuaalselt kui ka kliimaksi puudumise poolest. Kiskus juba pooleldi komöödiaks, kui kaks tegelast terve igaviku teineteisele otsa vaatasid. Loo moraal: uudishimu võib tappa.


13 Tzameti võitis 2006 a. Sundance Grand Jury Prize. Selle lavastaja/kirjutaja Géla Babluani istub režissööri toolil ka Hollywood'i remake's 13 (2010), mille osades on sellised mehed nagu Mickey Rourke, Jason Statham, Ray Liotta... P.S. keegi peaks kindlasti mängima seda paksu tüüpi! Kui nad remake's lõpu ja mõningal määral ka alguse kallal töötaksid, siis jääksin huviga ootama.

Üks küsimus. Kas kinga kandasid on võimalik nii lihtsalt ära lüüa? Väga sitad kingad pidid olema.
7/10


Jään järgmise nädala ühist filmi ootama!

16 kommentaari:

  1. Jep, jääme järgmist filmi ootama!
    Blog.tr.ee-s oli jah veidi mitte just ülekoormatult, aga silmapaistvalt näha tulemust.
    Väga lahe oli lugeda järjest tekkivaid arvustusi ja toodi üsna sarnaseid jooni välja.

    Aga mulle meeldis lõpp=(

    VastaKustuta
  2. Jäin ise veidi ajahätta, vabandused :/
    Leidsin ka täna just Nuxxi oma.

    VastaKustuta
  3. Arvad, et tõesti kõik viitsivad sama asja iga nädal teha? Count me out.
    Kord kuus ehk.

    VastaKustuta
  4. Tundub, et ainult mina ja Soprano panime 7/10 Suht samad asjad jäid silma ka

    VastaKustuta
  5. Järgmine kord võiks igaüks ühe filmi välja pakkuda ja nendehulgast valitaks.

    Minu pakkumine Mario Bava Black Sunday !

    VastaKustuta
  6. Üle kahe nädala äkki?
    Praegu oleme jah Spellbound'ga 7/10 vähemuses. Bruno ja Lizzahy on veel puudu.

    Kes see kannatamatu Anonüümne on? :P

    VastaKustuta
  7. Ma hakkasin ka juba kannatamatuks muutuma

    VastaKustuta
  8. Sorri, see anonüümne olin mina. Mul olid näpud krõpsude söömisest mustad ega tahtnud klaviatuuri ära sittuda enda kasutajainfot trükkides.

    VastaKustuta
  9. Okei, kaks nädalat siis. Aga iga kord ma osa ei võta. : )

    Mina pakun Todd Solondz'i Welcome to the Dollhouse'i.

    VastaKustuta
  10. Blogtree on ikka mõnusalt üle külvatud :) Hea, et filmil oli erinevaid postereid, et neid ei kordu seal väga.

    VastaKustuta
  11. Tähelepanu filmiblogijad ja Orkuti kasutajad! Saame edukalt kasutada Eesti filmiblogijate kommuuni arutamaks ühiste vaatamiste teemadel. Liituge, kes veel pole.

    VastaKustuta
  12. Vahi, mis asja ma oma sessijärgse taastumise, kosumise ja arvutivältimisega maha magasin.

    Edaspidi olen käpp

    VastaKustuta